https://docs.magento.com/m2/ce/user_guide/catalog/catalog-scope.html

Catalog Scope

Magento uses the term “catalog” to refer to the product database as a whole. Access to catalog data is determined by several factors, including the scope setting, the catalog configuration, and the root category that is assigned to the store. The catalog includes products that are enabled and available for sale, as well as those that are currently not offered for sale.

Magentoは「カタログ」という用語を商品データベース全体を指して使用しています。カタログデータへのアクセスは、店舗に紐づけられる、スコープ設定、カタログ構成、ルートカタログといういくつかの要素によって決定されます。カタログは商品を含みます。

In sales, the term “catalog” usually refers to a curated selection of products that is available for sale. For example, a store might have a “Spring Catalog” and a “Fall Catalog”.

セールスにおいて、「カタログ」は通常販売可能な商品の選択された集合を指します。例えば、店舗は、「春のカタログ」と「秋のカタログ」を持つことができます。

Like the table of contents of a printed catalog, the main menu of your store — or “top navigation” — organizes products by category to make it easy for customers to find what they want. The main menu is based on a “root category,” which is a container for the menu that is assigned to the store. Because the specific menu options are defined at the store view level, each view can have a different main menu based on the same root category. Within each menu, you can offer a curated selection of products that is suitable for the store.

印刷物のカタログ表と同様に、メインメニュー、すなわち「トップナビゲーション」は、顧客が商品を探しやすいように、カテゴリによって組織します。メインメニューは、店舗に紐づくメニューの内容である「ルートカテゴリ」に基づきます。特定のメニューオプションはストアビューレベルで定義されるので、各ビューは、同じルートカテゴリに基づく異なるメインメニューを持ちます。各メインメニューの中で、店舗に適合した選択された商品集合を提供することができます。

 


Product Catalog in Store Hierarchy